zaterdag 31 oktober 2009

Ding #23, Evaluerend kan ik concluderen dat ik deze cursus toch als behoorlijk inspirerend heb ervaren. Niet zozeer om de "dingen" een aantal uitgezonderd erg verslaafd geraakt aan lastfm!, maar juist wat het teweeg brengt in de wereld van de bibliotheek. Ongeacht het feit dat er op dit moment toch alweer een kleine honderd unieke applicaties zijn ontwikkeld heeft het velen of nieuwsgierig gemaakt of het heeft een zekere vooroordeel bevestigd. Hoe het ook zei de mens is gewaarschuwd. De dienstverlening van de bibliotheken is een samensmelting geworden van zowel fysieke als ook digitale dienstverlening en zal alleen maar evolueren. Ik zie en hoopdat de cursus 23 dingen gezien wordt als een educatieve aftrap voor een periodieke opfriscursus of seminar. En dat schrijft iemand die tot op het laatste moment het volgen van de cursus had uitgesteld!! Ik merk in mijn eigen werkzaamheden, namelijk het beheren en optimaliseren van de webomgeving, dat ik nu meer ogen en voelsprieten tot mijn beschikking heb dan ooit. En dat kan ik alleen maar als positief ervaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten